Forum Forum o grach na pc i konsole, o filmach i innych Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
[13.01.2007] Cywilizacja IV - Warlords

 
Odpowiedz do tematu    Forum Forum o grach na pc i konsole, o filmach i innych Strona Główna » RTS Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
[13.01.2007] Cywilizacja IV - Warlords
Autor Wiadomość
haderQ
Administrator
Administrator



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 289
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post [13.01.2007] Cywilizacja IV - Warlords


Warlords to dodatek do Cywilizacji IV. Dodatek bardzo udany co potwierdziły worki pod moimi oczkami i krzyki w domu, że jestem leń Very Happy. No cóż byłaby to racja gdyby nie to, że mam dobre stopnie w szkole:). Do rzeczy jednak.

Gra nie ma za wysokich wymagań sprzętowych. Procesor 1,1 Ghz, 256 (chociaż według mnie raczej 512) Mb Ram Razz no i karta z 64 Mb.

Jak to mieliśmy już w podstawce czeka nas powrót do korzeni, czyli szykuje się niezłe wojowanie tongue. Zgodnie z tytułem w grze mamy doczynienia z WOJOWNIKAMI, czyli brakującym rodzajem Wielkich Ludzi. Aby dostać takiego wojewodę, trzeba zniszczyć pewną liczbę jednostek przeciwnika. Wojownik może zostać palatynem, naczelnym kwatermistrzem lub twórcą szkoły wojskowej. Każdy z nich służy innym celom. Palatyn pokieruje naszym wojem do walki, kwatermistrz wniesie doświadczenie i pewność naszym jednostkom, natomiast twórca szkoły wojskowej pomoże nam rekrutować nowych do armii.

Nowością w grze jest system wasalny. Nie każdy z was pewnie zna się na historii więc przypomnę o co chodzi smile. System wasalny to podstawa feudalizmu - związek seniora i wasala. Senior dawał wasalowi pomoc, np. finansową. Wasal w zamian oferował pomoc np. zbrojną. Tu sytuacja jest podobna. Tyle, że gdy ubijemy jakieś państwo, możemy korzystać z surowców itp. ale na te tereny wchodzi nasz lennik i nasz skarbiec pustoszeje.

Nowi. W Warlordsach mamy 6 nowych cywilizacji. Są to: Celtowie, Turcy, Koreańczycy, Kartagińczycy, Wikingowie oraz Zulusi. Każda z nowych civek ma swoich przywódców. Gra została również wzbogacona o przywódców sił z podstawki m.in. Józefa Stalina. Warte odnotowania jest to, że teraz każda cywilizacja ma swój unikatowy budynek (Chińczycy - Pawilon, Aztekowie - Kamienie Ofiarne) oraz unikatową jednostkę. Kolejna nowość to trzy cuda świata. Z antyku pochodzą, ale są. Wielki Uniwersytet Sankore, Świątynia Artemidy oraz Wielki Mur. Każdy z cudów daje nam nowe możliwości, lecz nie są one za duże. Wielki Mur wyróżnia się tutaj i to dość mocno. Nie tylko świetnie wygląda, ale również podwaja punkty Wielkich Wodzów.

Misje. W dodatku do Civki IV mamy dostęp do 8 ciekawych misji. Udział w Wojnie peloponeskiej, zjednoczenie Chin w V wieku przed naszą erą to tylko dwie z nich. Są mocno rozbudowane i to duży plus gry. Misje nie tylko różnią się od siebie tym, co trzeba w nich zrobić. W każdej z nich mamy unikalne technologie, budynki i jednostki. Ehhh jak miło pograć w wojnę peloponeską i mieć na swoje rozkazy hoplitów czy misjonarzy helleńskich.

Bardzo miłym zaskoczeniem były dla mnie dwie misje alternatywne. W jednej z nich dowodzimi barbarzyńcami i tłuczemy każdego kto stanie nam na drodze. Druga to walka między Wielką Brytanią a Francją o panowanie nad Ameryką Północną. Zamiast budować tutaj możemy się głównie skoncentrować na walce. Bardzo dobry sposób na odreagowanie po cięzkim dniu.

To koniec nowości w tym dodatku. Należy pochwalić Firaxis za bardzo dobry dodatek do bardzo dobrej gry. Z niecierpliwością czekam na kolejny dodatek.

Gra ma jednak małe wady. Panowie z Firaxis nie do końca mają dobrych historyków w swojej ekipie. Gdy gramy Grekami w wojnie peloponeskiej możemy wybudować agorę, czyli rynek. Tu jest jednak błąd, ponieważ agora to było najpierw miejsce, gdzie wymieniano myśli, a dopiero potem rynek. Podobna sprawa ma miesjce z rosyjskim Mauzoleum.

Pomimo małych błędów gra, a raczej dodatek do Civki IV jest bardzo dobry. Dobra grafika, cuda świata, nowe nacje, scenariusze, unikalne technologie, jednostki i budynki sprawiają, że kolejny pożeracz czasu psuje mi frekwencję w szkole...


Post został pochwalony 0 razy
Sob 20:37, 13 Sty 2007 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum Forum o grach na pc i konsole, o filmach i innych Strona Główna » RTS Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin